dimecres, 17 d’agost del 2011

sobre sexe, amor i altres fantasmes


Ahir una nena d'uns 6 anys se'm va quedar adormida al braç mentre mirava l'espectacle. Estava agotada de tot el dia -havia sigut intens per ella. Aquest fet em va despertar aquell instint paternal -maternal que tots tenim i vaig pensar durant uns minuts que m'agradaria per moments tindre nens propis ( o, com la majoria, nens que es creuen propis).
------------------------------
Durant la pausa de la tarde, mentre anava al super a buscar aigua i una mica de xocolata, em va sorprendre una imatge: dos noies -guapes i joves: rosses de pel, i amb la pell morena, formes definides, sense estar primes però tampoc grosses- s'estaven besant apasionadament davant la porta de la botiga davant la cara d'indignació d'alguns veïns i veines de certa edat.
Dic que la imatge em va sorprendre no perquè fossin dones joves i boniques bessant-se, tampoc per la cara de fàstic-indignació de les dones majors ni per les cares fantasioses d'algun que altre dels que per allà passaven. (A mi més que fantasies, la imatge, em va aportar records de les esbojarrades nits mallorquines). La sorpresa venia de que aquesta demostració afectuosa de passió fos a plena llum del dia en un carrer molt transitat per gent de totes classes i edats.
Em plantejo que haguès pensat el visitant Benet XVI si haguès vist l'escena. Suposo que a aquesta gent que està a les JMJ l'imatge els indignaria.
A mi sense cap mena de dubte la imatge m'alegra. No pels motius obvis de bellesa i erotisme -que també- sino perquè és una imatge de normalitat sexual i perquè per a les generacions futures, per als nens; prefereixo aquesta imatge que la dels nens de Somàlia i Etiòpia, la dels abusos sexuals als nens per part d'alguns personatges vinculats a l'esglèsia i a les paraules de personatges com Rouco Varela i companyia.