dilluns, 24 de maig del 2010

Harashó


He parlat als últims posts sobre la problemàtica a la que m'enfronto cada dia des de que vaig arribar. La feina que no acaba de sortir bé i els problemes amb la meua subordinada són qüestions importants però que vull deixar a un segon pla; tampoc vull agobiar-vos amb els meus problemes.

Estic aprenent molt sobre altres gents i llocs i em barrejo amb polacs - de Polònia- que m'expliquen coses sobre el seu país i em regalen un vodka aromatitzat amb herbes que es pren amb suc de poma i que es diu Zubrówka. He aprés a dir unes quantes paraules en el seu idioma, així que quan algun castellà em diga "polaco" li podré vacil·lar.
Parlo amb gent d'Imserso, sords joves i altres grups amb limitacions dels quals valoro la vitalitat que demostren.
Aquesta aventura canària durarà el que durarà. L'illa no m'agrada especialment i pràcticament no em barrejo amb els illencs: ja us he dit que polacs i, com no?, britànics formen ara part de la meua realitat qüotidiana. Ara per ara no em veig molt de temps a l'illa, però espero poder acabar l'any aquí i seguir aprenent.
De moment he de confesar que aquest any per a mí està sent el de la descoberta de les realitats irlandesa i polaca. I m'agrada especialment l'actitut front la vida que adopten els polacs -en general, em recorden als russos (que també m'agraden) però millorats.
Vist el problema dels vols i les cancel·lacions em plantejo canviar Escòcia per una destinació continental que podria ser Polònia. Rússia em fa una mica més de respecte, però també podria ser.
El fet és que algunes coses van com diu la cançó de dalt Harashó , és a dir, molt bé. I cada vegada m'agrada més la gent d'aquestos països. Ens entenem molt millor que amb els alemanys i holandesos per exemple.
La cançó? Simplement em venia de gust compartir-la amb vosaltres. És divertida